شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

نشست رفع موانع سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی نراق

 

صبح روز دو شنبه مورخ 30/9/94 به دعوت شهرداری نراق  جناب آقای مهندس آمره مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی به همراه کارشناسان خود و مسئول شهرستانی شرکت جناب آقای قهاری  در دفتر شهردار نراق حاضرو جلسه ای پیرامون برطرف کردن موانع سرمایه گذاری ناحیه صنعتی نراق برگزارشد.  

در این نشست مرادی شهردار نراق ضمن خیر مقدم به حاضران به ویژه جناب آقای مهندس آمره مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و هیات همراه طولانی شدن پروسه تهیه طرح  ناحیه صنعتی  نراق  را در مدت تصدی  گری چهار استاندار و پنج فرماندار ، آماده نبودن زیر ساخت های مناسب ، کاهش اعتماد مردم به خصوص  سرمایه گذاران و عدم شفافیت  در ضوابط  و قوانین  را از عوامل  موثر بر شکل نگرفتن ناحیه صنعتی نراق  دانست و ابراز امیدواری کرد با تغییرات مدیرتی که در سطح استان و شهرستان صورت گرفته این موانع با درایت جناب آقای مهندس آمره برطرف گردد .

در ادامه آقای موسوی رییس شورای شهر و جناب آقای حسینی نژاد  عضو شورای شهر دیدگاههای خود را مطرح و خواستار  به نتیجه رسیدن این مجموعه جهت جلو گیری از مهاجرت  ساکنان به ویژه جوانان شدند .

آقای مهندس آمره ضمن ابراز تشکر از شهرداری نراق برای برگزاری جلسه یادآور شدند شرکت شهرک ها دو وظیفه عمده به عهده دارد که ابتدا آماده کردن سخت افزار استقرار صنایع از جمله تهیه طرح وطی مراحل قانونی و آماده کردن زیر ساخت های لازم  جهت  واگذاری زمین به متقاضیان  و در مرحله دوم حمایت های مالی وفنی وارائه تسهیلات است که در بخش  زیر ساخت ها تاسیسات برق ، گاز و آب ناحیه تمکیل شده و سه لیتر بر ثانیه آب به قیمت تقریبی 400 میلیون تومان درهمین ماه جاری خریداری شده است .  

طبق توافق صورت گرفته ما آمادگی داریم در این ناحیه پذیرای استقرار اصناف شهرستان هم باشیم و با توجه به محدودیت های زیست محیطی درچهار گروه غذایی ، سلولزی ، نساجی  وکارگاهی آماده واگذاری زمین به قیمت تمام شده با ارائه تخفیف ویژه به متقاضیان هستیم که قطعا چون نراق از مناطق کمتر توسعه یافته استان به شمار می رود واحد هایی که در این ناحیه مستقر می شوند معمولا بین 8 تا 10 سال از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهند بود و ما در این ناحیه با توجه به تاریخی و توریستی بودن نراق  از صنایع سبز و هایتک وصنایع تبدیلی محصولات کشاورزی استقبال ویژه خواهیم کرد .

 درادامه مرادی شهردار نراق ضمن تشکر از حسن ظن جناب آقای مهندس آمره  به این نکته اشاره کردند که معمولا سرمایه گذاران بزرگ  جهت جا نمایی استقرار واحد صنعتی خود به استان مراجعه می کنند لذا ما انتظار داریم این افراد به ناحیه صنعتی نراق سوق داده شوند وماهم تمامی سعی و تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران بومی در این ناحیه خواهیم کرد .  

جناب آقای طالبی رییس محترم اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دلیجان هم در پایان ، نبودن شفافیت درنحوه واگذاری و قیمت زمین و تسهیلات این ناحیه را عامل مهم عدم جذب سرمایه گذاران شهرستانی مطرح و یادآور شدند اصناف شهرستان از پیشنهاد استقرار واحد های صنفی در این ناحیه استقبال خواهد کرد .   

در پایان این نشست اولین سرمایه گذار ناحیه جناب آقای سنجعلی به حضور در جلسه دعوت و  گزارشی از اقدامات خود پیرامون احداث کارخانه حلوا سازی ارائه و به تببین مشکلات خود پرداختند که در نهایت  مقرر گردید اعضای جلسه از محل احداث واحد صنعتی ایشان بازدید نمایند .  

 

      

سرقت کتیبه مجموعه آب انبار و حسینه حاج عبد الباقی


کتیبه سنگی حاوی اطلاعات سال ساخت  سال بنا و واقف  مجموعه تاریخی حاج عبد الباقی نراق بامداد روز دوشنبه مورخ 2/9/94  توسط باند سارقان اشیاء عتیقه سرقت شد .

ساعت چهار بامداد روز دوشنبه همسایگان این مجموعه تاریخی متوجه سروصدای خاصی در محل آب انبارتاریخی شده که با هوشیاری متوجه می گردند چهارنفرسارق در حال سرقت کتیبه آب انبار هستند . در ادامه یک نفر از چهار سارق را در محل  دستگیر و تحویل عوامل انتظامی کلانتری 13 داده و سه نفر دیگر از سارقان با سنگ  موفق به فرار می شوند .  

سرهنگ هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان با شنیدن این خبر سریعا خود را به شهر نراق رسانده وبا اقدامات پلیسی موفق می شود از طریق سارق دستگیر شده  با سارقان در حال فرار تماس برقرار کرده وآنها را مجاب کند سنگ  را برگردانند .  

در نهایت سارقان فراری سنگ را در حاشیه جاده نراق به اردهال بیست کیلومتری نراق رها کرده که عوامل انتظامی کلانتری 13 به محل مراجعه و ضمن یافتن سنگ آن رابا خود به محل کلانتری می آورند. پرونده این سرقت به همراه سارق دستگیرشده ازطرف دایره آگاهی انتظامی شهرستان به دادگستری شهرستان ارجاع می گردد که درحال بررسی وکشف سرنخ هایی از شبکه سرقت اشیاء عتیقه هستند .

چندین سال قبل نیزکتیبه سر درب آب انبار بازار نراق به همین شیوه سرقت شدکه امید است با جدیت دستگاه قضایی عوامل این باند در کشور و شهر نراق دستگیر وبه سزای اعمال پلید خود برسند .

شهرداری نراق وظیفه خود می داند بدینوسیله ازهمشهریان عزیزی که با هوشیاری کامل اجازه این سرقت را نداندوازعوامل انتظامی به ویژه فرماندهی محترم انتظامی شهرستان جناب سرهنگ هاشمی و فرمانده کلانتری جناب سروان پسندیده تقدیر و تشکر نماید .