شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

درسهایی که لازم است مدیران شهری از بیانات مقام عظمای ولایت بگیرند

نکات مهم  سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای اسلامی و شهردار تهران 


1 رمز موفقیت، داشتن  روحیه خدمت  جهادی  مبتنی بر علم و درایت است

2 -  لزوم تعامل دو سویه مدیران شهری با مدیران دولتی

3 در کنار سلایق مختلف اعضای شورا ها اگر نیت ها خدمت باشد مانع پیشرفت  نخواهد شد  

4- مدیران شهری  تلاش کنند با همت بر کار و خدمت، تجربه خوبی از خود  به یادگار بگذارند .

5 -  شهرداران  و شورا های اسلامی  باید معماری  اسلامی  را جزو جدی ترین مسائل خود در شهر ها   بدانند.
6 - معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبک زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد ، باید هرچه ممکن است محیط زندگی شهر، بگونه ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت تر، امکان پذیر باشد.

7 - کارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و کژی خواهد شد.

8- در مراکز فرهنگی همچنین باید از افراد اهل فرهنگی استفاده کرد که واقعاً متدین و انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی باشند.
9 -  شوراها  وظیفه دارند  مراقبت  ریخت و پاش ها در شهرداریها  باشند و همچنین  روحیه  درست کاری و امانتداری را تقویت کنند .

10- شورا های  اسلامی شهر ها  باید، علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکنند و کارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش رود.

11-  لازم است قدر باغات و درخت ها و حفظ ثروتهای ملی  دانسته شوند و از تبدیل منابع طبیعی به ساختمان جلوگیری بعمل آید .  ادامه مطلب ...

ملاقات شهردار با دکتر نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی


به گزارش روابط عمومی شهرداری نراق آقای مرادی عصر روز  دوشنبه مورخ 9/10/92 با آقای دکتر نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در دفتر کارشان در تهران ملاقات کردند  .

این ملاقات با هماهنگی قبلی جناب آقای دکتر سلیمی نماینده مردم شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت .

مرادی شهردار نراق هدف از این جلسه را آشنا کردن رئیس سازمان با شبکه شهر های تاریخی کوچک کشور و پیگیری مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص لزوم تهیه طرح جامع ویژه برای شهر های نراق ، بیستون ، نوش آباد ، بشرویه و شوشتر عنوان کرد که می بایست از طریق سازمان موضوع تهیه  طرح های جامع ویژه پیگیری تا تلاش های صورت گرفته در سنوات گذشته عقیم نماند .

 شهردار نراق در این جلسه بیان داشت طرح جامع ویژه نراق طی دو سال گذشته با همکاری مسئولین استان زیر نظر مهندسین مشاور آمود تهیه شده و اکنون مراحل نهایی تصویب خود در شورای عالی شهر سازی و معماری را طی می کند .

آقای دکتر نجفی در این جلسه قول مساعد دادند موضوع شهرهای تاریخی کوچک کشور از جمله این پنج شهر ویژه را به صورت خاص پیگیری نمایند و در پایان از زحمات  چند سال گذشته شهردار نراق که موجب حفظ ساختار تاریخی نراق  شده است تقدیر و تشکر نمودند .  

 

شروع عملیات مرمت اضطراری بیت تاریخی فاضلین نراقی


مرادی شهردار نراق اعلام کرد بیت  فاضلین نراقی با قدمت بیش از 300 سال  جدای از سبقه تاریخی و معماری  یکی از ارزشمند ترین خانه های تاریخی شهر نراق به لحاظ معنوی است ،چون این بنا محل تولد  دو تن از برجسته ترین علمای شیعه قرن یازده و دوازده هجری قمری ( مرحوم ملا محمد مهدی و ملا احمد نراقی )  به شمار می رود  که متاسفانه  در سال های اخیر به دلیل تعدد مالکیت در معرض تخریب و نابودی کلی  قرار گرفته بود .

ایشان  در ادامه افزود:  در حال حاضر تعامل با ماکان این بیت تاریخی و رفع نگرانی آنها از نحوه تملک بنا  و اعتماد سازی شهرداری موجب گردیده  زمینه ورود معاونت حفظ و احیاء بنا های تاریخی شهرداری به این بیت فراهم گردد و بحمد الله  عملیات مرمت اضطرای آن  در دستور کار شهرداری  در سال 92قرار گرفته است .

مرادی افزود : سبک سازی  ، تخلیه آوارها، بازسازی سقف ها ، اندود بام از جمله اقداماتی است که  طی دو ماه گذشته انجام گرفت تا  در فصل بارش و زمستان شاهد تخریب بیشتر این اثر تاریخی نباشیم .

ایشان اعتبارات مورد نیاز جهت مرمت اصولی منزل فاضلین را 500 میلیون تومان پیش بینی کرد و اشاره داشت با توجه به اینکه  این مجموعه تاریخی  در سنوات گذشته  ثبت آثار ملی هم  شده است سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی  لازم است  نسبت به تامین اعتبار لازم اقدام  و شهرداری را مانند سنوات قبل در حفظ و نگهداری ارزش های تاریخی شهر نراق  یاری رساند .

 

جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر



امروز شنبه مورخ 14/10/92 جلسه هماهنگی برگزاری مراسمات دهه فجر  به دعوت شهرداری در سالن اجتماعات برگزار گردید .

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهر نراق، انقلاب اسلامی ایران را مصداق واقعی  خروج  مردم از ظلمات  به سوی نور به استناد آیات قران  ذکر کرده و یاد آور شدند برای رسیدن به اهداف بلند این نظام مقدس و الهی باید صبور بود و مشکلات سر راه را تحمل کرد . ایشان در ادامه افزود:  وظیفه مسئولین در  تدوین برنامه های ایام الله دهه فجر انتقال پیام انقلاب به نسل چهارم است تا  نسل جوان بداند برای  توسعه و آبادانی ، امنیت و  دین مردم چه هزینه های سنگینی  پرداخت شده است .

در ادامه شهردار نراق آقای مرادی  نیز اشاره کردند انقلاب اسلامی ایران یک الگوی بین المللی است برای همه آزادی خواهان جهان که نمی خواهند زیر سلطه شرق و غرب زندگی کنند و امام خمینی (ره) با طرح و عملی کردن شعار(( نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی))  به ما  این درس را آموخت که در مسیر حق و حقیقت  از هیچ قدرتی نباید هراس داشت  . ایشان افزود: جشن انقلاب یک جشن مردمی است که باید مسئولین تمامی سعی خود را برای بهتر برگزار شدن آن  به کار گیرند چون  قطعا شور و نشاط اجتماعی مردم یاس  و نا امیدی دشمنان نظام و انقلاب و ولایت فقیه را به همراه خواهد داشت .  

در ادامه جلسه  مسئولین حاضر در جلسه از جمله رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، ریئس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  ، نماینده اداره ورزش و جوانان ،  نماینده کلانتری 13 شهر نراق ، فرمانده حوزه دو ثار الله نراق  ، نماینده مجتمع آموزش امام خمینی ، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده شورای اسلامی شهر برنامه ها  و پیشنهادات خود را جهت برگزاری مطلوب مراسمات ارائه دادند که در نهایت موارد زیر جهت اجرا   مصوب گردید .  

1 – برگزاری جشن بزرگ انقلاب در سالن شهید رجایی  با حضور تمامی  شهروندان( تجلیل از شهروندان نمونه )   

2 – برگزاری محفل انسن با قرآن  در مسجد جامع

3 -  برگزاری مراسم شب شعر و  مسابقه کتابخوانی در کتابخانه عمومی امیر المومنین (ع)  

4– برگزاری جشن انقلاب ویژه دانش آموزان شهر در سالن کتابخانه عمومی  

5 – برگزاری مسابقات ورزشی در ده رشته ورزشی  برای آقایان و بانوان

6 – برگزاری نمایشگاه  دستاورد های انقلاب در سالن کتابخانه عمومی  و کانون پرورش فکری

7 – برگزاری مراسم یوم الله 12 بهمن در گلزار شهدای شهر  توسط دانش آموزان و بسیج دانش آموزی  

8 – برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن  ساعت 10 صبح   از  محل مسجد جامع به طرف گلزار شهدا با مشارکت همه شهروندان ، گروه ها و نهاد های انقلابی