شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

اجرای طرح جدا سازی آب فضای سبز از شرب

اجرای سیاست های طرح جدا سازی آب  فضای سبز از شرب  شهر نراق 5 سال است در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته  و طرح مطالعاتی آن زیر نظر مهندسین مشاور آبنگار میهن تهیه و در حال اجرا  است .  

مرادی شهردار نراق با اعلام این خبر افزود : طی5 سال گذشته با توجه به محدودیت  های مالی و اعتباری  با تهیه طرح مطالعاتی و انجام اقدامات اساسی از جمله اخذ مجوز  حفر  یک حلقه چاه ، اجرای بیش از 7 کیلومتر شبکه انتقال آب ، ساخت سه مخزن  زمینی  و دو مخزن فلزی ذخیره سازی  آب به متراژ تقربی 600متر مکعب  و اصلاح گونه های گیاهی و درختان توانستیم به لطف الهی فضای سبز شهر را از وابستگی 50 درصدی به منابع آب شرب شهری به 5 درصد  در سال 94  کاهش دهیم ولی متاسفانه  به دلیل  فرسودگی شبکه آب شرب شهری  و عدم توجه لازم به اصلاح این  شبکه و جلوگیری از هدر روی آب و نصب شیر های فشار شکن جهت توزیع عادلانه آب  در مناطق مختلف شهر در سنوات گذشته وعدم کنترل مصرف مشترکان پر مصرف  این روز ها  شاهد قطعی آب شرب شهری هستیم  .

مرادی افزود : امیدوارم با پیگیری  مصوبات کمیته بحران  شهرستان  مشکلات فوق  و اجرای خط انتقال آب چاه تازه حفر شده دره  درآینده نزدیک مرتفع گردد تا فصل تابستان شاهد چنین  قطعی هایی در سطح شهر  نباشیم .شهرداری هم بر اساس مصوبات  کمیته موظف گردیده  این 5 درصد مصرف  را نیز به صفر برساند که اقدامات جایگزینی تامین منابع آب  در اولویت کارهای واحد فضای سبز  قرار گرفته است . 

 شهردار نراق در  پایان گفت :  البته شهروندان عزیز  هم وظیفه دارند  با رعایت الگوی مصرف همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند و بخصوص  در آبیاری فضای سبز داخل منزل خود از روش های نوین آبیاری قطره ای استفاده  نمایند تا از شرایط بحران خارج گردیم .


اصلاح شبکه آبیاری دشت علیا


شهرداری نراق در راستای سیاست های حمایتی خود از بخش کشاورزی نراق  در سال جاری  توانست با مشارکت خیر محترم جناب آقای مهندس فرهاد  صفایی با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان بیش از 520 متر طول  از جوی آب دشت علیا را با نصب جداول بتنی پرسی ایزوله نماید .

مرادی شهردار نراق با اعلام این خبر افزود : بی توجهی مالکان و سازمان های مربوطه در اصلاح شبکه آبیاری دشت های نراق باعث گردیده بیش از 50 درصد هدر روی آب در بخش کشاورزی نراق داشته باشیم  این در حالی است که در تاریخ مردم سختکوش  شهر  مشاهده می شود در گذشته های دور تمامی باغات نراق دارای شبکه آبیاری لوله سفالی بوده است .

شهردار نراق گفت : مدت ها است که از طریق جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان پیگیر جذب اعتبارات تملک دارایی شهرستان  برای احیاء قنوات و  سیمانی کردن جوی آب دشت های نراق  از جمله جوی دشت علیا بودیم که بحمد الله در سال 93 مبلغ 50 میلیون  تومان از اعبارات کمیته تمک دارایی شهرستان به این امر اختصاص یافت که در کنار آن توانستیم ده میلیون خودیاری از خیرین و مالکان  دشت فوق جمع آوری و به حساب جهاد کشاورزی شهرستان  دلیجان جهت اجرای نهر سیمانی  واریز نماییم .

ایشان افزود :  شهرداری بر اساس رسالت خود در راستای  حفظ  فضای سبز خصوصی موجود و توسعه آن و حمایت از اقتصاد خانوار های کشاورز  شهر توانست با کمک خیر محترم جناب آقای مهندس فرهاد صفایی 520 متر از جوی آب دشت بالا رابه بهترین شکل ممکن اصلاح و بازسازی نماید .  جناب آقای صفایی در مرحله اول مبلغ 15 میلیون تومان جهت خرید جداول سیمانی اختصاص و در مرحله دوم جهت اجرا مبلغ 10 میلیون تومان هم تعهد پرداخت دادند که در نهایت با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان این پروژه به سرانجام رسید .

مرادی در پایان گفت : ضمن تشکر از همه مسئولین به ویژه ریاست محترم اداره جهاد کشاورزی شهرستان جناب آقای مهندس محمدی  و خیرین محترم به ویژه جناب آقای فرهاد صفایی انتظار داریم جهاد کشاورزی شهرستان تا پایان سال 94 با توجه به داشتن 60 میلیون تومان اعتبار تملک دارایی حد اقل 700 متر طول از این مسیر را اجرا تا کشاورزان شهر شاهد  اصلاح  بیش از 1200 متر شبکه آبیاری در این دشت مهم نراق باشند .

   

 

در گذشت استاد فقید جناب آقای دکتر نخلی


 با خبر شدیم جناب آقای دکتر نخلی رییس پیشین کمیته غارشناسی ایران که اولین محقق بررسی کننده غار چالنخجیر بود  هفدهم خرداد ماه دار فانی را وداع گفت

این استاد فرهیخته  از سال 1377 تا 1385 عهده دار ریاست و از سال 85 به عنوان مشاور در کارگروه ملی غارشناسی فعالیت نموده بود. از آخرین فعالیت های ایشان می توان به تالیف و انتشار کتاب «سیری در شناسایی غارهای ایران و کارگروه غارشناسی» اشاره کرد.

مرادی  شهردار نراق در توصیف شخصیت این مرد بزرگ گفت : استاد  نخلی  محقق برجسته ای بود که  با توجه به کهولت سن همیشه نگران سرنوشت غار چالنخجیر و نحوه بهر ه برداری از آن بود  و حتی در یک مورد در زمانی که تونل خروجی غار را به روش انفجاری حفر شده بود به عینه اشک های از سر سوز این محقق فرهیخته را در چشمانش مشاهده کردم .

ایشان در ادامه گفت : به پاس احترام سالها تلاش علمی و ارزشمند مرحوم شادروان دکتر نخلی در جهت حفاظت از میراث طبیعی کشور بخصوص غار آهکی  چالنخجیر در حال برنامه ریزی برگزاری مراسم گرامی داشتی با مشارکت  جمعی از دوستان آن مرد فرزانه در منطقه نخجیر هستیم که زمان آن متعاقبا اعلام می گردد.

روابط عمومی شهرداری نراق ضمن تسلیت به خانواده و بستگان مرحوم دکتر نخلی و جامعه علمی کشور برای آن فقید سعید علو درجات الهی را مسئلت می نماید .

 






 

جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره قرانی گل های محمدی و فاطمی

صبح دو شنبه مورخ 18/3/94 با حضور حجت الاسلام و المسلمین شفیعی رئیس دارالقران کریم استان مرکزی  و جناب آقای مهندس فرخی مدیر کل دفتر امور شهری  و شوراها و حجت الاسلام موسوی مدرس علوم قرآنی شهر نراق در دفتر شهردار نراق جلسه ای به منظور هماهنگی برگزاری دومین جشنواره قرانی گل های محدی و فاطمی برگزار گردید .

دراین جلسه مرادی شهردار نراق بر موضوع توسعه فرهنگی و ساخت شهروند سالم در حوزه فکر و اندیشه اشاره کرد و یاد آور شد بهترین منبع برای ساختن شهروند مسئولیت پذیرکتاب آسمانی قرآن است ،  لذا با اعتقاد کامل از اجرای این طرح  ارزشمند در نراق حمایت می کنیم و امیدواریم بتوانیم درکنار حوزه علمیه ، ستادنماز جمعه و موسسه قرانی کوثر نور نراق  نسل  قرآنی را پرورش دهیم که به معنای واقعی کلمه عبد خداوند متعال باشند همچنان که در گذشته این شهر فرزندان برومندی چون فاضلین نراقی داشته که مایه افتخار جهان اسلام بوده و هستند و نام نراق به برکت وجود چنین سرمایه های معنوی در جهان مطرح است .   

جناب آقای فرخی مدیر کل دفتر امور شهری  و شوراها نقش شهرداران را در اجرای این طرح ابتدا به لحاظ فکری و حمایت های معنوی و در نهایت حمایت های مالی بسیار موثر دانست و تاکید کرد شهرداریها باید در این زمینه پیشگام باشند .

حجت الاسلام شفیعی رییس دارالقران کریم استان هم ضمن تقدیر و تشکر از مدیران شهری جهت کمک به اجرای مطلوب این جشنواره قرآنی  بیان داشت انتظار داریم برگزاری این جشنواره در استان مرکزی یک موج عظیم قرانی را در خانواده ها ایجاد کند و ما بتوانیم استعداد ها را شناسایی و برای پرورش آنها برنامه های خاص  ترتیب دهیم .


 




احداث پارک محله ای (قاضی ) در بافت تاریخی

  در راستای حمایت از ساکنان بافت تاریخی و برگشت شهروندان  به این بخش از شهر که  به تبع آن احیای  بافت تاریخی با ارزش شهر را به همراه خواهدداشت  واحد خدمات شهری شهرداری  احداث دو پارک محله ای را از ابتدای سال 93  در برنامه کاری خود قرار داده بود که به لطف الهی با  رفع مشکلات تملک زمین ،بازگشایی معابر منتهی به پارک ،  کاشت نهال ،  جدول گذاری و نصب وسایل بازی کودکان  پارک محله ای قاضی با صرف اعتباری بالغ بر50 میلیون تومان  آماده بهره برداری شهروندان عزیز نراقی و میهمانان  این بخش تاریخی شهر گردید . حسین عطالهی مسئول خدمات شهری شهرداری با اعلام این خبر افزود  احداث سرویس بهداشتی ،نور پردازی ، نصب آب سردکن ، نصب ست های  ورزشی از جمله اقداماتی است که انشاء الله تا پایان سال در دستور کار واحد خدمات شهری  قرار دارد .

 ایشان افزود دومین پارک محله ای بافت تاریخی (پشت مسجد جامع)  را هم در حال طراحی و خرید تجهیزات آن می باشیم که امید است تا پایان سال 94 بخشی اعظم آن محقق  و آماده بهره برداری قرار گیرد .   

برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

شهرداری و شورای اسلامی شهر روز جمعه مورخ 2/3/94  با مشارکت حوزه 2 ثار الله نراق، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجتمع آموزش امام خمینی، حوزه علمیه الغدیر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق مراسم پیاده  روی خانوادگی  به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر  از محل گلزار شهدای شهر به طرف گلزار شهدای گمنام (دانشگاه آزاد اسلامی) برگزار کرد.

در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس به قید قرعه از ده نفر از شرکت کنندگان در مراسم  با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل آمد و در حاشیه آن   برنامه آیین گلاب گیری اشک گل کل سرخ و  پخت آش هم برگزار شد که مورد توجه و پسند  خانواده‌های نراقی  قرار گرفت.

جناب سرهنگ سجادی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان  به عنوان میهمان ویژه این مراسم به مناسبت  روز پاسدار مطالبی پیرامون نقشه  دشمن در 8 سال دفاع مقدس  برای نظام مقدس جمهوری و دفاع جانانه مردم از ارزش‌ها ایراد و یاد آور شد امروز در شرایطی به مراتب حساس تر از زمان فتح خرمشهر قرار داریم ،  لذا دشمن  بداند که ما نه تنها دست از آرمان های  انقلاب خود بر نداشته‌ایم بلکه  با تمام قوا آماده جان‌فشانی و  اطاعت محض  از فرامین  ولی امر مسلمین  حضرت آیت الله امام خامنه ای هستیم .

در این مراسم دکتر سلیمی نماینده  مجلس شورای اسلامی ، جناب آقای فدایی  فرماندار شهرستان دلیجان و جمعی از مسئولین شهرستان دلیجان حضور داشتند .