شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

سهم شهر نراق از مالیات بر ارزش افزوده شهرستان

براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده ، واحد های تولیدی  ، اصناف و ارائه دهندگان خدمات در قبال ارائه خدمت در زمان فروش کالا یا ارائه خدمت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را از خریدار دریافت و در چهار دوره سه ماهه به حساب اداره دارایی محل خدمت یا فروش کالا  واریز می نمایند .

طبق قانون اداره امور مالیاتی موظف است در پایان هر فصل سه درصد سهم عوارض شهرداریها و دهیاریها از 9 درصد وصولی را  به حساب آنها واریز نماید .

طبق اعلام اداره  امور مالیاتی شهرستان دلیجان وصولی مالیات بر ارزش افزوده  سال 93  شهرستان دلیجان تقریبا

شش میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده که از این رقم

پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان سهم شهرداری دلیجان ،

سیصد و هفتاد و شش میلیون تومان سهم شهرداری نراق

و یک میلیارد و دویست میلیون تومان سهم  کل روستا های بخش مرکزی شهرستان بوده است . 

غلامحسین فلاح قالهری مسئول اداری مالی شهرداری نراق با اعلام این خبر افزود تنها 19 درصد از درآمد های شهرداری نراق در سال 93  از راه مالیات بر ارزش افزوده بوده و به دلیل اینکه نظام توزیع این اعتبارات بر مبانی جمعیت  شهرها مطابق با سرشماری سال 85 می باشد متاسفانه سهم ناچیزی از این مبلغ به نراق  تعلق می گیرد .

ایشان افزود در ادامه افزود : نمایندگان مجلس باید در زمان بازنگری قانون برای این موضوع فکری اساسی بکنند وگرنه اجرای قانون به این شکل مساوی است با خالی شدن روستا ها و شهر های کوچک از جمعیت .سیاست های کلان کشور توجه به مناطق محروم ، روستا ها و شهر های کوچک است تا فشار جمعیت در کلان شهر ها کنترل شود ولی روح حاکم بر قانون مالیات بر ارزش افزوده به این شکل روز به روز به عمق این شکاف خواهد افزود .

ایشان در پایان گفت: شهرداری نراق توانسته با انظباط مالی و اجرای پروژه های عمرانی به صورت امانی و کاهش هزینه های جاری بخصوص در بخش نیروی انسانی سهم اعتبارات عمرانی در بودجه شهرداری را در سال 93  تا 67 درصد افزایش دهد که نشان از عملکردمطلوب مالی دارد ولی شهروندان محترم  هم باید این واقعیت را بپذیرند که  فعلا 80 درصدازدرآمدهای شهرداری نراق به صورت مستقیم به پرداخت عوارض املاک و مستغلات آنها وابسته است که اگر آن را به موقع پرداخت نمایند قابل برنامه ریزی و هدف گذاری است .  


واقعیتی تلخ در مدیریت منابع آب شرب شهر نراق

بر اساس  اعلام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جناب آقای مهندس خلیلی به صورت متوسط  روزانه بیش از 200000 لیتر آب شرب نراق در شبکه فرسوده شهری هدر می رود .

این یعنی 20 تانکر ده هزار لیتری در هر روز  !!!!





رسیدگی به شکایات ، پیشنهادات و انتقادات

شهروند گرامی  ضمن عرض سلام و ادب 

چنانچه شما از نحوه ارائه خدمات شهرداری و واحد های تابعه  آن در زمینه‌های نقض قوانین، عدم انجام وظیفه، اطاله رسیدگی، عدم پاسخگویی یا ضعف در ارائه خدمات شکایتی داشته و  شخصا ذینفع آن بوده و از این شهرداری  خواهان رسیدگی برای احقاق حق خود باشید و یا به عنوان یک شهروند آگاه با حس مسوولیت اجتماعی از سو جریان اداری نظیر تضییع اموال عمومی بیت المال شهر ، منابع طبیعی و محیط زیست، وجود فساد و جرم و یا دیگر تخلفات اداری اطلاعاتی دارید، می‌توانید  شکایت و یا اطلاعات خود از این گونه سو جریانات را از طریق بخش نظرات این صفحه ارسال نمایید تا وفق مقررات به آن رسیدگی شود. بدیهی است دریافت شکایات و اعلامات از کارکنان شهرداری  خارج از این سیستم و  از طریق مکاتبه، دورنگار (فاکس)، تماس با شماره تلفن 137 ، ارسال پیامک به سامانه و مراجعه حضوری به شهرداری  نیز امکان پذیر است.

086-44463232 فاکس   - شماره 137 پل ارتباطی مردم با شهرداری -- آدرس ایمیل شهردار : moradi_naraghi1351@yahoo.com

سامانه پیامک شهرداری : 30003264463230 در صورت نیاز به ارسال مدارک می توانید از طریق ایمیل  اقدام نمایید .