شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

جشن میلاد کوثر در نراق برگزار شد

 

 عصر روز سه شنبه مورخ 95/1/17 به همت شهرداری ، شورای اسلامی شهر ستاد نماز جمعه و کتابخانه عمومی  به مناسبت  هفته زن جشن میلاد کوثر در سالن اجتماعات امیر المومنین (ع)  بر گزار گردید .

حجت الاسلام حسینی راد امام جمعه نراق  در این مراسم ضمن تبریک ایام تولد حضرت فاطمه زهرا(س)  به نقش و جایگاه زن در خانواده از منظر احادیث و روایات پرداخت و اشاره داشت دشمن کانون خانواده و بخصوص دختران ما را از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ها هدف قرار داده است ، لذا  لازم است امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب شرعی  جدی تر گرفته شود و همه ما باید در شهر نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم .

ایشان تاکید کردند اسوه زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) که بر اساس روایات معتبر بهانه خلقت به شمار می روند  حتی در مقابل فرد نابینا هم حریم  و حجاب را نگه داشتند تا درسی باشد برای امروز ما .

حسینی راد  اشاره کردند متاسفانه شنیده می شود در جشن ها  و بعضا میهمانی ها بین محرم و نا محرم  موازین شرع مقدس رعایت نمی گردد که اینها عواقب دنیایی و آخرتی به همراه دارد.  

در ادامه  سخنران اصلی این مراسم سرکار خانم معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخته و نکات ذیل را یاد آور شدند .

از مهم ترین ویژگی های یک زن نمونه این است که به مدال ویژه مادری نایل شده باشد که برترین و بالاترین مقام است.یک  زن نمونه بایستی در تمامی امور خانواده از جمله روابط خطیر زناشویی مدیر و مدبر باشد و تمامی نکات و رفتار و اخلاقی را که موجب تحکم این روابط میشود به نحو احسنت انجام دهد.

این مادر است که دختر از او الگو میگیرد .مادران پرهیزگار دختران شایسته و موفق و سالم تحویل جامعه می دهند ..در زندگی های امروزی چشمو همچشمی ها از تفکرات شیطانی است و موحب از هم گسستگی و فرو ریختن زندگی ها و سست شدن پایه های آن می شود..رازداری،خوشرویی،نرم خویی و تواضع و فروتنی،ساده زیستی و... از جمله راههای ایجاد صمیمیت در خانواده است.


تجلیل از مادران ، همسران شهدا و بانوان فعال در عرصه های مختلف از جمله هنری ، ورزشی کار آفرینی  ، قرآنی و ........  از دیگر بخش های این مراسم بود .


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد