شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

پاسخ مکتوب مدیرعامل شرکت آبفای استان به درخواست مسئولین شهر نراق

 

درراستای انجام وظایف محوله و  رفع مشکلات زیر ساخت های  لازم برای توسعه شهر در بخش آب و فاضلاب مدت ها است که پیگیری هایی از طریق مسئولین مربوطه از جمله  استاندار  ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان ، فرماندار شهرستان دلیجان و نماینده  مجلس صورت گرفته که در نهایت مدیر عامل شرکت آبفای استان جناب آقای مهندس خلیلی پاسخ درخواست های مطرح شده را برای نماینده مجلس ارسال و از طریق ایشان این پاسخ مکتوب  به شرح تصویر پیوست به  شهرداری نراق ارسال گردید  که از این طریق در معرض دید عموم شهروندان محترم قرار می گیرد .

درخواست های مطرح شده  در سنوات گذشته در حوزه آب و فاضلاب به شرح ذیل  می باشد .  

1  تخصیص سهمیه  آب شرب برای نراق از آب سرشاخه های دزبا توجه به اینکه این سهمیه متعلق به  کل شهرستان دلیجان می باشد .

 2 - اجرای طرح فاضلاب شهری بخصوص در شهرک فاضل نراقی و استفاده ازآب حاصل از آن در توسعه کمربند فضای سبز شهر  

3 تامین کمبودآب شرب شهر بخصوص در فصل گرم سال با حفریک حلقه چاه جدید و اجرای خط انتقال آن از مزرعه بهشت آباد

4 اصلاح شبکه انتقال آب فرسوده شهر و نصب شیر های فشار شکن جهت تقسیم عادلانه آب در مناطق مختلف شهری باتوجه به شیب بالای 7 درصد شهر

5 تخصیص آب به مجتمع دامداری کشت جو جهت جلوگیری از پراکندگی احداث این واحد ها در حاشیه شهر

ششمین جشنواره سوغات محلی نراق به محوریت جوزغند



بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ششمین جشواره سوغات محلی نراق به محوریت جوزغند 2  لغایت 4 مهر ماه در شهر در نراق برگزار می گردد.

جوزغند گرانترین شیرینی محلی ایران  است که  بانوان  نراقی با سر پنجه های  هنرمندانه  خود  آن را  در یک فرایند سخت و طاقت فرسا  طی مدت دو هفته تهیه و آماده مصرف می نمایند .  جوز به معنای آلو یا شفتالوی خشک شده و آغند یاآکند  به معنای پر کردن  و آغستن  است.  

شهرداری نراق در راستای توسعه صنعت گردشگری و کمک به اقتصاد خانوار های نراقی و روستا های اطراف از جمله خاوه اردهال ، جاسب  و احیای هویت  تاریخی شهر  با مشارکت بانوان فعال نراقی اقدام به برگزاری ششمین  جشنواره سوغات محلی به محوریت جوزغند نموده است .

مراحل  ساخت این شیرینی در قالب بیست گارگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت . 

این جشنواره ساعت ده صبح روز چهار شنبه مورخ 2/7/93 افتتاح و ساعت 20 مورخ 4/7/93 به کار خود خاتمه خواهد داد.

میهمان ویژه این  جشنواره جناب آقای مهندس سلطانی فر  معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  درعصر روز جمعه خواهد بود .  .    

 

برگزاری مراسم اشاعه صلح جهانی در نراق




به گزارش روابط عمومی شهرداری نراق به مناسبت 21 سپتامبر مصادف با 30 شهریور ماه روز جهانی  صلح  مراسمی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی  در شهر نراق برگزار  می گردد .

مرادی شهردار نراق در جلسه  هماهنگی این برنامه  مورخ 23/6/93 در سالن اجتماعات شهرداری  اعلام کرد شهرداری نراق از سال 1392 به عضویت سازمان بین المللی شهرداران صلح جهانی پیوسته است  که دبیرخانه اصلی آن در شهر هیروشیمای ژاپن مستقر است . شهرداران عضو این سازمان هر سال در روز 21 سپتامبر  مراسم نمادینی با موضوع صلح جهانی برگزار و نتایج فعالیت های خود را برای دبیرخانه اصلی در ژاپن و دبیرخانه تهران  مستقر در موزه صلح تهران ارسال می نمایند .

در این مراسم پیام رئیس جمهور محترم ، استاندار و مقامات محلی قرائت   و  از  فعالان این عرصه بین المللی و برگزیدگان مسابقات  هنری با موضوع صلح جهانی از جمله نقاشی ، داستان نویسی ، شعر ،وبلاگ نویسی ، عکاسی ، مصبوعات و .....  تقدیر و تشکر بعمل خواهد آمد .

مرادی افزود  :  نراق شهر فاضلین نراقی است و فاضلین نراقی را با کتاب جامع السعاده  و معراج السعاده آن می شناسند و این دو کتاب اخلاقی امروز نسخه درد بی اخلاقی ،و جنگ طلبی  در بشریت است که ما قصد داریم پیام های آن را به زبان انگلیسی  در سطح شهرداریهای عضو این سازمان بین المللی به نام نراق زادگاه این عالمان فرهیخته  منتشر نمائیم .

 شهردار نراق در پایان گفت : با توجه به نزدیکی این روز به هفته دفاع مقدس  این مراسم فرصت ارزشمندی است تا از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ویژه جانبازان شیمیایی به عنوان سند زنده محصول  اشاعه جنگ قدرت های امپریالیستی که مدعی حقوق بشر هستند تجلیل گردد و کذب بودن ادعای های بشر دوستانه آنها برای آزاد اندیشان  دنیا  به نمایش گذاشته شود که بعد از گذشت ربع قرن هنوز انسانهایی هستند که از کشیدن  حتی یک نفس راحت محروم اند .       

همایش دختران آفتاب در نراق برگزار گردید



به گزارش روابط عمومی شهرداری نراق عصر روز پنج شنبه همایش دختران آفتاب با حضور دختران شهر نراق  به مناسب  ایام تولد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد با برکت امام  رضا (ع) و دهه کرامت در سالن کتابخانه فاضل نراقی برگزار گردید .

در این همایش ابتدا سرکار خانم فخرروحانی کارشناس مذهبی رادیو معارف مطالبی را پیرامون آسیب شناسی رفتار دختران به ویژه در موضوع آرایش در محیط  اجتماع و آسیب های تلفن همراه و ارتباط با والدین  و جنس مخالف بیان و در ادامه پرسش و پاسخ بین دختران حاضر در جلسه و کارشناس شکل گرفت که به شدت مورد استقبال حاضران قرار گرفت . سخنران بعدی این همایش آقای  مرادی شهردار نراق با موضوع شهر بی حجاب شهروند بی حجاب بود . شهردار نراق در ابتدای سخنان خود گفت : شهر نراق با پیشینه تاریخی خود و داشتن بیش از 25 سال دانشگاه آزاد افتخار می کند که بیش از 95 درصد بانوان آن هنوز با پوشش کامل چادر در اجتماع حضور پیدا می کنند .  باید بررسی کرد آیا این اتفاق یک امر عادی است یا نه فاکتور های دیگری در آن دخیل است که هنوز  زنان نراقی چادر را به عنوان حجاب برتر  انتخاب می کنند .  ایشان اشاره  کردند حجاب یک الزام اجتماعی است و اسلام هم به لحاظ رعایت این موضوع این تاکید عقلانی را داشته است  که مردان وزنان برای حضور در اجتماع و انجام فعالیت های جمعی باید حدی از حجاب را رعایت کنند . بر خلاف تصور رایج  ایرانیان باستان حتی از ایران بعد از اسلام  حجاب کاملتری را رعایت می کردند و نمونه های آن فراوان  است .

شهردار نراق گفت ما اعتقاد داریم شهر هم باید دارای حجاب باشد . اگر شهر بی حجاب طراحی کنیم خروجی آن می شود شهروند بی حجاب . شهر تاریخی نراق به لحاظ غنای مذهبی و  فرهنگی تاثیر زیادی در فرهنگ مردم گذاشته است  و هنوزاین تاثیرات  در شهر  مشهود و عینی است . بیش از 70 درصد عناصر شکل دهنده در شهر ها خانه های مسکونی است  . اگر ما در ساخت مسکن رعایت یک سری اصول طراحی و معماری را بنماییم  در جمع می توان انتظار داشت شهر با حجاب طراحی کرده ایم .

ایشان در ادامه به تشریح ویژگی های  خانه های تاریخی، بازار و اماکن عمومی  نراق  پرداخت و اشاره کرد معمارانی که حتی از کمترین سواد خواندن و نوشتن برخوردار نبودند خانه هایی درست کردند که مروج حجاب شرعی در شهر بوده ولی الان  شهر سازی ما بخصوص در اماکن عمومی و بازارها مروج بی عفتی و بی حجابی است .

در پایان این مراسم با تقدیم لوح و هدایا  از  دختران موفق نراقی تقدیر و تشکر بعمل آمد .