شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

همایش دختران آفتاب در نراق برگزار گردید



به گزارش روابط عمومی شهرداری نراق عصر روز پنج شنبه همایش دختران آفتاب با حضور دختران شهر نراق  به مناسب  ایام تولد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد با برکت امام  رضا (ع) و دهه کرامت در سالن کتابخانه فاضل نراقی برگزار گردید .

در این همایش ابتدا سرکار خانم فخرروحانی کارشناس مذهبی رادیو معارف مطالبی را پیرامون آسیب شناسی رفتار دختران به ویژه در موضوع آرایش در محیط  اجتماع و آسیب های تلفن همراه و ارتباط با والدین  و جنس مخالف بیان و در ادامه پرسش و پاسخ بین دختران حاضر در جلسه و کارشناس شکل گرفت که به شدت مورد استقبال حاضران قرار گرفت . سخنران بعدی این همایش آقای  مرادی شهردار نراق با موضوع شهر بی حجاب شهروند بی حجاب بود . شهردار نراق در ابتدای سخنان خود گفت : شهر نراق با پیشینه تاریخی خود و داشتن بیش از 25 سال دانشگاه آزاد افتخار می کند که بیش از 95 درصد بانوان آن هنوز با پوشش کامل چادر در اجتماع حضور پیدا می کنند .  باید بررسی کرد آیا این اتفاق یک امر عادی است یا نه فاکتور های دیگری در آن دخیل است که هنوز  زنان نراقی چادر را به عنوان حجاب برتر  انتخاب می کنند .  ایشان اشاره  کردند حجاب یک الزام اجتماعی است و اسلام هم به لحاظ رعایت این موضوع این تاکید عقلانی را داشته است  که مردان وزنان برای حضور در اجتماع و انجام فعالیت های جمعی باید حدی از حجاب را رعایت کنند . بر خلاف تصور رایج  ایرانیان باستان حتی از ایران بعد از اسلام  حجاب کاملتری را رعایت می کردند و نمونه های آن فراوان  است .

شهردار نراق گفت ما اعتقاد داریم شهر هم باید دارای حجاب باشد . اگر شهر بی حجاب طراحی کنیم خروجی آن می شود شهروند بی حجاب . شهر تاریخی نراق به لحاظ غنای مذهبی و  فرهنگی تاثیر زیادی در فرهنگ مردم گذاشته است  و هنوزاین تاثیرات  در شهر  مشهود و عینی است . بیش از 70 درصد عناصر شکل دهنده در شهر ها خانه های مسکونی است  . اگر ما در ساخت مسکن رعایت یک سری اصول طراحی و معماری را بنماییم  در جمع می توان انتظار داشت شهر با حجاب طراحی کرده ایم .

ایشان در ادامه به تشریح ویژگی های  خانه های تاریخی، بازار و اماکن عمومی  نراق  پرداخت و اشاره کرد معمارانی که حتی از کمترین سواد خواندن و نوشتن برخوردار نبودند خانه هایی درست کردند که مروج حجاب شرعی در شهر بوده ولی الان  شهر سازی ما بخصوص در اماکن عمومی و بازارها مروج بی عفتی و بی حجابی است .

در پایان این مراسم با تقدیم لوح و هدایا  از  دختران موفق نراقی تقدیر و تشکر بعمل آمد .    

نظرات 3 + ارسال نظر
قجری چهارشنبه 19 شهریور 1393 ساعت 09:48

سلام
آقای مرادی
یه شعر وترانه تازه خوندم بد ندیدم تقدیمش کنم به زنان و دختران آفتاب شهر خودم ونه هیچ جای دیگه!قابل توجه همون جنس مخالفای پست شما هم هست!
بلکه قدر جنس مخالفای پست مرا بدونند!
پس توصیه میکنم بخونند.
هنوزم سخت می خوامت

یه قبله پشت چشماته / که مغناطیس ُ رد کرده

شبای قبل تو باید / به این تقویم برگرده

کنار قلب تو مثل ِ / یه مَردم رو به خوشبختی

تو احساسی بهم میدی / شبیه ِ غیرت ِ تختی

تو می پوشونی موهاتو / غروب غنچه وا میشه

یه مرد از دامن پاکِت / طرفدار ِ خدا میشه

به عشقم مرهمی خانوم / مثل گلدسته و کاشی

فدای اون حَیاتونَم / خانومی که شما باشی

میدونم گاهی از دستم / شبا با بغض میخوابی

نمی فهمم چی کم داری /چرا انقدر بی تابی

ازم بگذر اگه راحت / نگفتم دوستت دارم

اگه غمگین بشی از من / گره میفته تو کارم

چه معمولیه رفتارم / کنار قلب خوش نامت

ولی باور بکن خانوم / هنوزم سخت میخوامت
چه شعری
1چه فمینیستی!

قجری دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 13:24

سلام
مدیر محترم وبلاگ
پیرامون پستی که گذاشتید یه نظر داشتم
اول اینکه عنوان دختران آفتاب خیلی عنوان قشنگی برای این همایش است
بعد هم یه قسمتهایی از یه کتاب را که خوندم برای مخاطبان شما میگم.
تهاجم فرهنگی مثل خود کار فرهنگی ارام وبی سر و صداست یکی از راههای تهاجم فرهنگی این است که جوانان را از تعصبهای مومنانه و پای بندی به ایمان که نگهدارنده یک تمدن است منصرف کنند به یک نفر میگویند چه مکنی ؟ میگوید دهل میزنم بعد میپرسند چرا صدای دهلت در نمیآید میگوید فردا صدایش در می آید صدای فروریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم فرهنگی و زیرکی دشمن وقتی در می آید که قابل علاج نیست مثل این دوره و زمانه!!
و اما نظر خودم پیرامون این پست
وقتی در جامعه اسلامی مرد........برداره و زن......بپوشه دیگه فاتحه بنیادگرایی اخلاقی و مذهبی خوانده شده است! یه بار دو تا از مهمونای ماه عسل زن قصاب و زن غسال بودند که معتقد بودند به خاطر شغلشون خوی و باور مردانه گرفتند !
وقتی احساسات و عواطف و روح زن ایرانی و مادرانه های دختر و زن ایرانی در اجتماع قاطی شده باشه و تفکیک مرد و زن از هم مشخص نباشه چه توقعی داریم به تحول اخلاق و مذهب به قول سهراب روزی چینی نازک و ترد و شکننده وجود زن و دختر ایرانی نباید با تلنگری شکسته میشد و عاشقانه ها و نازها و عشوه ها و تنهاییهاش با باور عمیق و ریشه ای باور مرد ایرانی باید شکل میگرفت تا نرم و آهسته به سراغش بری که مبادا ترک برداره چینی نازک وجودش...الان ترک و تلنگر که چه عرض کنم صدای فر و ریختن استخوانهایش می آید . شاید هیچ وقت بشر فکر نمیکرد در تقابل ناهمگون عقل و جنون به بن بست برسد!!!

سلام نظر خوب و قابل تاملی است . سپاسگزارم

شهروند نراقی یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 16:06

سلام بر جناب مرادی شهردار نمونه نراق.خداقوت....
مراسم فوق العاده پربار و ارزشمندی بود..واقعا متشکریم..
امیدواریم که همچین مراسماتی در شهرمان نراق ادامه دار باشد...

این مراسم با مشارکت دختران نراق برگزار گردید . امیدوارم خودباوری در شهرمان جایش را با یاس و نا امیدی عوض کند تا این نمونه از کارها ادامه داشته باشد .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد