شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

بازدید معاون برنامه ریزی ، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان از نراق


 روز جمعه مورخ94/12/14 جناب آقای دکتر محمدی معاون برنامه ریزی ، پژوهش و  فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان به همراه مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات  آن شهرداری جناب آقای مهندس شایق و جمعی از دانشجویان  مقطع کارشناسی ارشد رشته  برنامه ریزی شهری دانشگاه علامه تهران از طرح های باز آفرینی  شهرداری نراق بازدید کردند .

مرادی شهردار نراق در ابتدای جلسه معرفی طرح در سالن جلسات شهرداری  ضمن ابراز خرسندی از حضور  مدیران ارشد شهرداری اصفهان در شهر تاریخی نراق به ویژه جناب آقای دکتر محمدی که سابقه دو دوره عضویت شورای اسلامی اصفهان و مسئولیت در دانشکده هنر اصفهان را در کارنامه علمی و تجربی خود دارند،  عنوان داشت قطعا این بازدید ها  به توسعه جوامع محلی و شهر های کوچک از جمله نراق کمک  خواهد کرد و ما در نراق به تجارب ارزنده و تخصص کارشناسان شهرداری اصفهان که از جمله موفق ترین شهرداریهای کشور به شمار می رود نیاز داریم .

مرادی افزود تجربه باز آفرینی شهری نراق که حاصل ده سال تلاش پرسنل شهرداری وسه دوره شورای اسلامی شهر و مشارکت شهروندان فهیم نراقی است اکنون مورد توجه مجامع بین المللی از جمله بخش اسکان بشر سازمان ملل قرار گرفته  است .

در ادامه  جناب آقای دکتر محمدی و تیم همراه به اتفاق شهردار از بخش تاریخی شهر بازدید و در نهایت جلسه جمع بندی  در دفتر کار شهردار برگزار گردید .

جناب آقای دکتر محمدی ضمن ابراز علاقه ازحضور در نراق و مشاهده اقدامات و تجارب ارزنده نراق به این نکته اشاره کردندکه ما امروز در این بازدید شاهد حس تعلق خاطر به شهر و شهروندان بودیم که این خود عامل بزرگی است برای موفقیت در هرکاری .

ایشان مزیت شهر نراق را کوچک بودن آن عنوان کرده که همین کوچکی باعث شده هر روز ساکنان شهر با کوه ، دشت ، صحرا و باغات ارتباط داشته باشند و این ارتباط آرامش خاصی را برای شهروندان  ایجاد کرده است درحالی که در شهر های بزرگ از جمله تهران و اصفهان شاید ماه ها یک شهروند کوه را از نزدیک مشاهده نکند .

دکتر محمدی اشاره کردند مرز های سیاسی نباید  مانع همکاری های مشترک گردد و ما اعتقاد داریم به جای خواهر خواندگی با شهر های کشورهای دیگر ابتدا باید ارتباط با شهرهای داخلی که وجه مشترکی بین آنها است  داشته باشیم و در این ارتباط گیری یکدیگر را یاری کنیم .  

دکتر محمدی بیان داشت همچنان که زبان  مشترک یک وسیله ارتباطی بین انسانها است  ، هنر ، معماری و شهرسازی هم یک وسیله ارتباطی بین نسل ها است که ما در نراق شاهد این بودیم که این شهر کوچک ولی تاریخی تمامی اجزای یک شهر ایرانی اسلامی را در خود جای داده است  و می تواند بهانه ای برای همکاری های مشترک بین دو شهرداری و حتی دانشکده هنر های زیبای اصفهان باشد.

دکتر محمدی به این نکته اشاره کردند که ما در بین  جمع متخصصان وکارشناسان معماری و شهرسازی تعریف پروژه بازآفرینی نراق را زیاد شنیده بویدم و انصافا اکنون که از نزدیک شاهد این فعالیت ها و دستاورد ها  بخصوص در حوزه منزلت اجتماعی ساکنان نراق هستیم و از طرفی محدودیت های پرسنلی و مالی  شهرداری را هم می دانیم تایید می کنیم که کار بزرگی  در نراق صورت گرفته است و به عنوان یک همکار از همه عوامل درگیر در پروژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر ،کارشناسان  و مدیران واحد های شهرداری ، مردم با فرهنگ نراق به ویژه شهردار محترم تقدیر و تشکر می کنیم .  

ایشان قول مساعد دادند در آینده نزدیک زمینه حضور کارشناسان و متخصصان شهرداری اصفهان و اساتید و دانشجویان دانشکده هنر های زیبای اصفهان  در نراق را جهت کمک های فنی و تخصصی فراهم  نمایند .       

جناب آقای مهندس شایق مدیر فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان  هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در نراق  اعلام داشتند آمادگی هر گونه کمک در حوزه فناوری اطلاعات و راه اندازی پرتال  شهرداری نراق  را داریم.