شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

مراسم تجلیل از برگزار کنندگان هفتمین جشنواره سوغات محلی# نراق (#جوزغند)


مراسم تجلیل از بزگزار کنندگان هفتمین جشنواره سوغات محلی نراق ( جوزغند ) چهارشنبه مورخ 15/7/94 در محل ساختمان حسینیه و آب انبار حاج عبد الباقی با حضور جمعی از مسئولین استان ، شهرستان و مدعوین برگزار گردید .

حسینی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان اولین سخنران این مراسم اذعان داشت استان مرکزی استعداد های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد که لازم است جوامع محلی به توجه داشته  و تلاش کنند این ارزش ها حفظ و در چرخه تولید ثروت ملی قرار گیرد . ایشان احیاء بافت تاریخی نراق و برگزاری چنین جشنواره ای را نمونه موفقی از همدلی مردم و مسئولین دانسته واشاره داشتند :ما هم تمامی تلاش خود را برای ثبت این محصول ارزشمند و اثرمعنوی خواهیم کرد چون  شهر تاریخی نراق استعداد ثبت جهانی شدن را دارد .  

سخنران بعدی جناب آقای مهندس ناظم رضوی شهردارکاشان بود . ایشان  به این نکته اشاره کرد که فرهنگ مرز نمی شناسد و این مرز های سیاسی نباید روی ارتباطات فرهنگی بین شهر ها و شهرستان ها تاثیر داشته باشد . بزرگان نراق درکاشان منشاء خیروبرکت بوده اندو از سالیان گذشته ارتباطات فرهنگی خوبی بین نراق و کاشان برقرار بوده و اکنون که هر دو شهر بر روی حفظ ساختار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی در راستای توسعه گردشگری پاک  تکیه دارند به خوبی می توانیم  به یکدیگر کمک کنیم .

دکتر فدایی فرماندار شهرستان دلیجان دیگر سخنران این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه  از زحمات شورای اسلامی شهر، برگزار کنندگان جشنواره  و شهرداری تقدیر  و تشکر نمودند .  

مرادی شهردارنراق درجایگاه میزبان ضمن خیر مقدم به مسئولین و مدعوین اززحمات شهروندان به ویژه بانوان سازنده جوزغندکه با تلاش خود  هفت دوره جشنواره را برگزار کردند ، عوامل اجرایی شهرداری و مساعدت های اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر و تشکر نموده و درادامه اشاره داشت ظرفیت های تاریخی ، طبیعی ، و فرهنگی شهر نراق فرا ملی است و ما انتظار داریم در یک برنامه بیست ساله در ده سال اول یک شهر شاخص در کشور باشیم و در ده سال دوم به عنوان یک شهر مقصدگردشگری بین المللی شناخته شویم .

آخرین سخنران این مراسم مهندس زند وکیلی معاون هماهنگی استاندار استان مرکزی بود که اشاره داشت شهر نراق مدل توسعه خوب و پایداری را در دستور کار خود قرار داده است و همین توجه به آثار تاریخی و فرهنگی  در نهایت شهر نراق را به توسعه پایدار خواهد رساند .

ایشان در کنار تمامی استعدادهای شهر نراق  ظرفیت نیروی انسانی موجود در شهر نراق به ویژه شهرداری را یک آیتم مهم برای توسعه شهر دانست.      

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان جناب آقای حیدریان ، اعضای شورای اسلامی شهر ساوه ، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی جناب آقای قربانی ، فرماندار خمین جناب آقای ساداتی  ، شهردار و اعضای  شورای اسلامی شهر دلیجان و شهردار و  اعضای شورای اسلامی شهر نیاسر از جمله مدعوین این مراسم بودند .

در پایان با دادن لوح یادبود و هدایایی از بیست و پنج نفر عوامل اجرایی جشنواره تقدیر بعمل آمد . 

جشنواره #جوزغند# نراق

هفتمین جشنواره سوغات محلی نراق ( جوزغند)  در محل ساختمان موزه مردم شناسی واقع در محله سفلی میدان عصاران در  حال برگزاری است