شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

درمانگاه خیر ساز برادران فروغی به بهره برداری رسید



روز پنج شنبه مورخ 17/2/84 طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان   و نراقیان مرکز بخصوص اطباو متخصصان نراقی آئین افتتاح درمانگاه خیر ساز  برادران فروغی در شهر  برگزار گردید . عملیات ساختمانی این درمانگاه طی دو سال و نیم گذشته با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان انجام گرفته  که بخش عمده آن را برادران فروغی ( مرحوم علیرضا و جناب آقای علی اکبر فروغی ) تامین نمودند .

در آئین  برگزاری این مراسم شهردار نراق طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از خانواده  فروغی به ویژه مرحوم علیرضا فروغی  به این نکته اشاره کرد که نراق اگر در گذشته آباد بوده و اکنون میراث به جای مانده  از این دوران نشان از جایگاه تاریخی آن دارد به برکت مردان و زنان بزرگش بوده  و آنچه که از شواهد پیدا است خیلی  در گذشته و حال حکومت ها در رونق نراق نقش ایفا نکرده اند ، لذا  اقدامات  ارزشمند جناب آقای حاج عباس معصومی در احداث دانشگاه  وچند باب مدرسه و مرحوم حاج روح الله شنتیایی در احداث درمانگاه قبلی و حفر چاه آب شرب و  اجرای خط انتقال آب و ساخت خانه برای سیل زدگان و ....   و برادران ضیایی در ساخت مرکز فنی حرفه ای  و اکنون خانواده فروغی این درس بزرگ را به همه ما می دهد که باید با غیرت و تعصب شهر عزیزمان نراق را با کمک فرزندان برومندش  بهتر از گذشته  با دستان خود بسازیم نه اینکه دنبال  شهر خوب و آرمانی و مدینه فاضله بگریدم .  کارشناسان برنامه ریزی شهری اکنون به این نتیجه رسیده اند که وسعت و جمعیت ملاک توسعه و پیشرفته بودن یک شهر نیست . نراق با پیشینه غنی فرهنگی  خود شاید به لحاظ سیما و کالبد و جمعیت شهری کوچک باشد ولی در حوزه تمدن و فرهنگ  عمقی به بلندای تاریخ 1000 ساله خود دارد .

مرادی شهردار نراق در پایان سخنان خود گفت : حاج عزیز الله فروغی نمونه کامل یک شهروند مسئولیت پذیر است که همیشه برای ما در کسوت استاد الگو و  قابل تقدیر است و ما در این سالها  از ایشان این درس را آموختیم که می شوند در نراق با همه محدودیت ها و مشکلات کارهای بزرگ انجام داد اگر توکل بر خدا  و صبر و تحمل را چاشنی کارهای خود کنیم .  

شهردرای نراق به نمایندگی از طرف همه  شهروندان  فهیم نراقی این اقدام خیر خواهانه را قدر دانسته ،  مراتب تقدیر و تشکر خود را از وراث مرحوم علیرضا فروغی و برادر عزیرشان حاج اکبر فروغی  و مرحوم حاج ماشا ا...  کمره ای و مرحوم حسینعلی طبیب زاده و خانم احمدی  ابراز  و برای ارواح درگذشتگان این خانواده ها غفران و رحمت الهی مسئلت می نماید .    

رایحه عطر گل محمدی در پارک جنگلی شهدای نراق پیچید


امسال برای اولین بارگلهای محمدی پارک جنگلی شهدای نراق به بار نشستند .  شهرداری با کاشت بوته های گل محمدی و زرشک در این پارک جنگلی قصد دارد طی پنج سال آینده بزرگترین منبع درآمد خود را از اخذ عوارض شهری به  درآمد های  حاصل از آب و خاک غنی نراق تبدیل کند .  

طی چند سال گذشته مدیریت شهری نراق با درک این موضوع که لازمه توسعه و پیشرفت پایدار  در یک شهر داشتن درآمد های پایدار است اقدام به تعریف این پروژه ارزشمند زیست محیطی نموده است . احداث کارگاه گلابگیری  و فروشگاه عرضه عرقیجات  بخش دیگری از پازل  تعریف درآمد های پایدار با رویکرد تمرکز  بر صنعت گردشگری و توریسم می باشدکه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است .