شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

بازدید دبیر دوم سفارت سوئیس از نراق در ایام تعطیلات نوروزی



خانم کریستینا فیشر دبیر دوم سفارت سوئیس به همراه کاردار سفارت اسپانیا  و هیات همراه  روز پنج شنبه 95/1/5 در ادامه بازدید از شهر کاشان  از  نراق  و بافت تاریخی آن  هم بازدیدکردند .

شهردار نراق ضمن استقبال از ایشان در ساختمان اداری شهرداری  و حضور در بافت تاریخی شهر گزارشی از روند باز آفرینی شهری نراق طی ده سال گذشته و سیاست های اعمال شده و مشارکت نراقی ها  به ویژه جوانان شهر ارائه کردند که مورد استقبال هیات بازدید کننده قرار گرفت.

 بعداز بازدید میدانی در جلسه ای که در سالن جلسات شهرداری برگزار گردید مرادی شهردار نراق  ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیر دوم سفارت سوئیس وکاردار سفارت اسپانیا گردشگری فرهنگی و ارتباطات بین ملت ها را  راهگشای داشتن دنیایی آرام به دور از نزاع و تنش عنوان کرد و یاد آور شد دانشمند نراقی(  ملا احمد نراقی )  که نزدیک 200 سال ازمرگ او گذشته است  بر پایه شریعت اسلام  کتابی را در باب اخلاق اسلامی (معراج السعاده)   به رشته تحریر درآورده است که هنوز  بعد از سالها نسخه شفا بخش جهان و بشریت امروز است .  

خانم فیشر  هم ضمن ابراز خرسندی از دیدن این شهر کهن تاریخی  و با فرهنگ  به این نکته اشاره کرد که حفظ اصالت شهری نراق می تواند این شهر را از دیگر شهرهای ایران متمایز کند و این کاری که شما با مشارکت مردم  انجام داده اید  و اکنون جوانان و حتی نوجوانان شهر به مشارکت گرفته شده اند یک نمونه موفق بین المللی است  که امیدواریم ادامه داشته باشد .

خانم فیشردر بازدید از  موزه شهاب سنگ های آسمانی  اعلام کرد احداث موزه  و توجه به این استعداد کار منحصر به فردی است و قطعا دانشگاه های دیگر کشور ها هم در آینده علاقه مند به همکاری مشترک با شما خواهند بود و  یک نمونه از شهاب سنگ آسمانی کویر لوت ایران را که یک ایرانی به من هدیه  کرده است را برای نگهداری به موزه نراق  تقدیم خواهم کرد .

در پایان دیدار مرادی نراقی شهردار نراق  اعلام آمادگی کرد  اگر شهرداران  سوئیس  به ایران آمدند شهر نراق می تواند میزبان  آنها باشد و  ما آمادگی داریم قرار داد  همکاری های  مشترک در قالب طرح خواهر خواندگی باآنها امضاء کنیم .   

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد