شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

ادای احترام جمعی از پیشکسوتان ورزش باستانی به مقام شامخ شهدای شهر


 

جمعی از پیشکسوتان ورزش باستانی  تهران   با هماهنگی صورت گرفته توسط شهرداری عصر روز پنج شنبه با حضور در گلزار شهدای نراق و قرائت فاتحه ضمن تجلیل و تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران  اقدام به غبار روبی و گلباران مرقد مطهر بیش از 80 شهید دفاع مقدس نمودند .

در این مراسم مرشد حاج عباس شیر خدا  با خواندن چند رباعی در وصف شهیدان یاد آور شد پهلوان واقعی شهیدان هستند که از  آب و خاک ایران عزیز دفاع جانانه کرده  و مرگ را به تمسخر گرفته و با تقدیم جان خود جاودانه شدند .

سرتیپ خلبان  جلالیان یکی دیگر از پیشکوسوتان ورزش باستانی در این مراسم یاد آور شد به برکت خون شهیدان اکنون ما در قله  اقتدار قرار داریم و دشمن  جرات تجاوز به ما را ندارد چون می داند سلاح ایمان به مراتقب قوی تر از بمب و موشک و تسلیحات نظامی است .

ما از ایران اسلامی وقتی دفاع کردیم که هیچ امکاناتی نداشتیم  اکنون که برکت این نظام پیشرفته ترین امکانات دفاعی و امنیتی را داریم و دشمن خوب  ما را شناخته است و این حرفهایی که می زنند   از روی عجز و ناتوانی است .

پیشکسوتان در ادامه باحضور در سالن ورزش باستانی امیر المومنین شهر نراق  با ورزشکاران  این رشته  دیداری صمیمانه داشتند .

در کاخ سپهبد زاهدی یک کشو پیدا کردیم پر از ناخ های کشیده شده


حجت الاسلام نیشابوری در مراسم جشن انقلاب مورخ 17/11/92  مسجد صاحب الزمان  نراق در تشریح  بحث وعده های الهی قران  بیان داشت امام راحل ( ره) با تمام وجود به این وعده ها ایمان داشت و به همین دلیل در انتخاب راه و مسیر هیچ تردید و نگرانی در خود راه نداد .  

ایشان به ذکر خاطره ای از آیت الله خزعلی پرداخت که  بعد از حضور امام در مدرسه فیضیه به دلیل کبود فضای ملاقات آقای خزعلی خدمت امام می رسند برای کسب اجازه باسازی بخش دار الشفای مدرسه  فیضیه که بعد از حادثه  سال 42 تخریب و بسته شده بود .  امام در پاسخ  اشاره می کنند  من برای ساخت  مسجد و حسینیه قیام نکرده ام

 من از این قیام سه هدف دارم 1 – تشکیل حکومت اسلامی 2 – ایجاد بیداری اسلامی در بین کشورهای مسلمان 3 – فراهم کردن زمینه  و بستر ظهور آقا امام زمان (عج )

حجت الاسلام نیشابوری امام جمعه دلیجان در  ادامه این مراسم به ذکر  بخشی از خاطرات  خود در سال 57  پرداخت و گفت :در سال 57  بعد از پیروزی انقلاب پاکسازی کاخ سپهبد زاهدی در درکه را به ما سپردند . کاخ بزرگی بود که یک طرف آن به کوه های شمیران  منتهی می شد . وقتی وارد کاخ شدیم پیری مردی حضور داشت که اعلام می کرد باغبان کاخ  است و فرد دیگری وجود نداشت. از اطلاعات به دست آمده از  آن باغبان متوجه شدیم انتهای کاخ یک  ساختمان سه طبقه است که هیچ کس حق ورود به آن را نداشته.

بعد از شکستن زنجیر و قفل این بخش وارد محوطه و ساختمان مذکور شدیم . صدها لنگه کفش در اطراف این بنا ریخته شده بود که متعلق به انقلابیون بود . داخل ساختمان انواع و اقسام وسایل شکنجه وجود داشت . دستگاه اتوی برقی ، کوره سوزاندن و شکنجه که افراد را مانند مرغ سوخاری در آن کباب می کردند  هنوز روغن بدن شکنجه شده ها کف دستگاه  قابل مشاهده بود .

در اتاق یک میزی وجود داشت که درون کشوی این میز پر بود از ناخ های کشیده شده انقلابیون ، وقتی گزارش این وسایل را خدمت امام دادیم ایشان دستور دادند   آنها را جهت اطلاع مردم از  جنایت های  شاه به بهشت زهرا منتقل کنیم .

      

انجمن طاقدیس مراسم شب شعر انقلاب را برگزار کرد

انجمن طاقدیس نراق به مدیریت سرکار خانم  طیبه حسینی  و با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر نراق عصر روز چهار شنبه در سالن  آمفی تئاتر امیر المومنین (ع) مراسم شب شعر انقلاب را برگزار کرد .

در ابتدای این مراسم مرادی شهردار نراق ضمن خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه فجر  به این نکته اشاره کرد که نظریه پردازان انقلاب ها در سراسر  جهان از فهم ماهیت انقلاب اسلامی ایران  اظهار عجر و نا توانی  کرده و  دچار سردرگمی  شده اند،  چرا که انقلاب ما به رهبری امام راحل در  هیچکدام از قالب های تئوریک مرسوم انقلاب های دنیا  نمی گنجید . ایشان یاد آور شد انقلاب سال 57 ایران یک انقلاب فرهنگی است  که بر اساس الهام از مکتب سرخ عاشورا ریشه در اعتقادات ، باور ها  و  وعده های الهی دارد  به همین دلیل نظریه پردازان مادی گرای غرب توان پیش بینی و محاسبه آن را نداشته و ندارند .

شهردار نراق مهمترین دستاورد انقلاب را ایجاد روحیه اعتماد به نفس در بین ایرانی ها  به یژه جوانان  دانست که با دست خالی در مقابل جهان دو قطبی شرق و غرب ایستادند و اکنون ما سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می گیریم .

 ایشان در پایان یاد آور شدند در این مقطع حساس از زمان  هر فرد یا  گروهی در هر جایگاه و مقامی که باشد  اگر   یاس و نا امیدی بخصوص در  بین نسل جوان  نشر دهند به راه و خون شهدا خیانت کرده است و در مقابل هر کسی که امید را در مردم زنده نگاه دارد در مسیر و راه شهدا گام برداشته است و رسالت هنرمند متعد این است که مروج این نوع از فرهنگ باشد . فرهنگی که خدا خدا محور است و با تمام وجود به وعده های الهی که همان نصرت اهل ایمان است ایمان راسخ دارد .   

در ادامه 13 تن از  نوجوانان و جوانان عضو انجمن طاقدیس  به ارائه اشعار ، قطعه  های ادبی   و داستان  های کوتاه خود  پرداختند .

در ادامه مراسم  استاد غلامعلی صفری از پیشکسوتان   شعر و ادبیات شهرستان  ضمن قرائت اشعار خود آینده  انجمن طاقدیس نراق را که مبارک به نام کتاب شعر  مرحوم ملا احمد نراقی است را  بسیار روشن ارزیابی کردند  که می تواند در آینده  نزدیک شاعران بزرگی را در دل خود تربیت و تحویل جامعه دهند تا نمایندگان شایسته ای برای معرفی شهر علم واخلاق  نراق باشند .  

 در پایان استاد علی اکبر جعفری  استاد زبان و ادبیات فارسی از پیشکسوتان  عرصه علم و فرهنگ شهر هم در ادامه  به ایراد سخن پرداخت و یاد آور شد  انجمن طاقدیس  اکنون به بار نشسته و  اعضای آن    در این مدت کوتاه تشکیل رشد قابل توجهی داشته که باید به مسئول انجمن و مسوولین شهر به خاطر این موفقیت  تبریک گفت .  

در  نهایت با تقدیم لوح یادبودی از طرف انجمن کتابخانه های عمومی ، شهرداری و اداره ارشاد و فرهنگ شهرستان  و  هدایایی  از برگزیدگان انجمن  طاقدیس تقدیر و  تجلیل بعمل آمد .       

 

بازدید استاندار از شهر در سومین روز از ایام الله دهه فجر



صبح روز  دوشنبه مورخ 14/11/92 استاندار استان مرکزی جناب آقای  مهندس مقیمی با حضور در گلزار شهدای شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خانواده معظم شهیدان و حضور در مسجد جامع در فضایی کاملا صمیمانه با مردم ملاقات کردند .

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فروغی امام جمعه موقت شهر نراق و مسوول حوزه علمیه الغدیر نراق ضمن خیر مقدم  به استاندار و هیات همراه و مسئولین شهرستان دلیجان اشاره ای به پیشینه تاریخی نراق نموده و یاد آور شدند نراقی ها همیشه در صحنه های انقلاب حضور داشته و خواهند داشت . در ادامه تاکید کردند :  آماده کردن زیر ساخت ها و سخت افزار کار فرهنگی  وظیفه دولتمردان است  که باید توجه خاص به این موضوع در تامین اعتبار  بشود و ما هم آمادگی انجام اقدامات نرم افزاری  کار های فرهنگی را داشته و داریم  و در حال حاضر بحمد الله حوزه علمیه الغدیر نراق در حال تربیت نیروی انسانی متخصص می باشد .

در ادامه آقای سید عباس حسینی نژاد رییس شورای اسلامی شهر شرحی از مطالبات مردم را به اطلاع استاندار رساندند . 

در ادامه اکبری فرماندار شهرستان دلیجان دقایقی گزارش اقدامات دولت تدبیر و امید و پروژه های قابل افتتاح شهرستان را برای اطلاع شهروندان  و حاضرین در جلسه ارائه دادند .

در پایان استاندار مرکزی ضمن تشکر از همه شهروندان بخصوص خانواده معظم شهدا  و ایثارگران اشاره کردند : مهمترین دستاورد انقلاب به رهبری امام راحل (ره) این بود که روحیه خود باوری را در ما زنده کرد  که همین باعث شد  اکنون ما در همه زمینه ها علمی و  دفاعی و صنعتی  در مقابل دنیایی که ما را تحریم کرده است حرف برای گفتن داشته باشیم و تمامی این اقدامات به دست جوانان انقلابی ما  صورت گرفته که نباید این روحیه در ما تضعیف شود .  .

ایشان تاکید کردند وظیفه دولت و دولتمردان حذف مراحل طولانی پروسه جذب سرمایه و سرمایه گذاری در کار و تولید است و وظیفه مردم هم تشویق سرمایه گذاران به انجام فعالیت های اقتصادی است تا زمینه و بستر  تولید ملی فراهم گردد .

 مهندس مقیمی اشاره کردند: سوء مدیریت باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت های طبیعی و موجود استان و شهرستان  بخصوص در حوزه صنعت گردشگری استفاده کنیم . اگر این غار چالنخجیری که در منطقه نراق وجود دارد و یا آبگرم محلات در استان دیگری قرار داشت الان به این شکل مدیریت نمی شد . ما باید زمینه ای را فراهم کنیم تا مدیریت های دولتی به مدیریت های غیر دولتی واگذار گردد .

لیست درخواست های مطرح شده در این جلسه از استاندار و هیات همراه به شرح  زیر می باشد . 

 

 1- اجرای سریعتر دو بانده شدن جاده نراق به دلیجان و رفع مشکل ورودی های کمربندی شهر

2- رفع مشکلات بهداشت و درمان شهر ، نداشتن امکانات و پرسنل مناسب به خصوص در بخش فوریت های پزشکی ، آزمایشگاه ، داروخانه ، دندان پزشکی

3- حمایت از طرح مسکن مهر ویلایی نراق جهت جذب سرمایه های نراقی های مقیم مرکز و باز شدن باب مهاجرت معکوس به نراق در سال های اخیر

4- به نتیجه رساندن ناحیه صنعتی نراق بعد از گذشت 10 سال و آماده کردن زیرساخت های آن برای جذب سرمایه گذاران نراقی و غیر نراقی جهت رفع مشکلات بیکاری جوانان شهر

5- توجه و رسیدگی به قنوات و مزارع جهت رونق اقتصاد کشاورزی و احداث مجتمع دامداری مردمان ساکن در شهر

6- اجرای خط انتقال آب شرب از چاه حفر شده در منطقه آبشتا جهت جلوگیری از کمبود آب

7- کمک به احداث مراکز فرهنگی از جمله حوزه علمیه و مجتمع فرهنگی شهرک فاضل

8- آسفالت جاده امامزاده بی بی زبیده خاتون (س) از طرف شهر نراق و گاز رسانی به این بقعه متبرکه

9- تسریع در تصویب طرح ویژه جامع نراق و توجه به استعدادهای تاریخی و گردشگری و رفع مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه غار چالنخجیر

10- ایجاد بخش مستقل اردهال به مرکزیت شهر نراق

11- تخصیص اعتبار ویژه و کمک به شهرداری نراق با توجه به نداشتن منابع درآمد پایدار و عدم استفاده از اعتبارات مناطق محروم

12- کمک به حفظ آثار تاریخی و طبیعی نراق که می تواند صنعت گردشگری منطقه را متحول نماید .

13- احداث پایگاه امداد جاده ای هلال احمر

بچه های انقلاب ، زنگ انقلاب



12 بهمن 92 رأس ساعت 33/9 صبح با حضور جمعی از دانش آموزان مدارس نراق و مسئولین شهر و شهرستان در جوار گلزار شهدای نراق زنگ انقلاب به صدا در آمد .

در این جلسه ابتدا دانش آموزان با خواندن مقاله و بخشی از وصیت نامه شهید عباسی با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق نمودند .

در ادامه آقای مرادی شهردار نراق ضمن خیرمقدم به مسئولین و دانش آموزان حاضر در مراسم هدف از برگزاری چنین مراسم هایی را تجدید پیمان و عهد با آرمان های امام راحل و شهدا عنوان نموده و یادآور شدند با گذشت 35 سال از تشکیل جمهوری اسلامی نسل جوان به آرمان های امام وفادار است و ما تا جان در بدن داریم لحظه ای در مقابل استکبار کوتاه نخواهیم آمد .

در این مراسم بخشدار مرکزی ، نمایندگانی از طرف آموزش و پرورش ، فرمانده حوزه 2 ثارا... نراق و جمعی از مسئولین ادارات دلیجان حضور داشتند ./