شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

برگزاری نشست خبری با موضوع شهاب سنگ نراق

شهرداری نراق عصر روز  یک شنبه  مورخ 94/8/10 در محل دبیرستان معصومی  نراق سالن محل برخورد شهاب سنگ با حضور جمعی از مسئولین شهر، شهرستان و جناب  پرفسور ایرج عشقی  محقق ایرانی مقیم  آلمان  با حضور  خبرنگاران و اصحاب رسانه  نشست خبری  مرحله مقدماتی احداث اولین  موزه شهاب سنگ های آسمانی ایران و خاور میانه را برگزار کرد .

در این نشست  شهردار نراق  ابتدا شرحی از سرگذشت شهاب سنگ آسمانی نراق ارائه و یادآور شد نه سال است پیگیر روشن شدن وضعیت آن هستیم تا بتوانیم آنرا به به محل تولد زمینی خود که همین سالن است برگردانده و اولین موزه شهاب سنگ های ایران را جهت استفاده علمی و بازدید گردشگران احداث نماییم .

مرادی افزود با کمک های عملی پرفسور عشقی  تابحال یازده نمونه شهاب سنگ آسمانی به این موزه اهداء شده و  قرار است در آینده نزدیک با همکاری موسسه  کانون سبز فارس  بخشی از شهاب سنگ های یافت شده در کویر لوت هم به این موزه آورده شود .

در ادامه پرفسور عشقی استاد زمین شناس دانشگاه آخن آلمان  گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه  نگارش کتاب  و جمع آوری نمونه ها ارائه و متذکر شدند این موزه  ارزش علمی بالایی دارد چون شهاب سنگ نراق یک شهاب سنگ رصد شده  و سن زمینی آن مشخص است و با توجه به مقالات علمی  معتبری که ازآن تهیه شده  اکنون به عنوان یک مرجع شناخته می شود . ایشان افزود دانشجوی دکترای شهاب سنگ موسسه علوم زمین فرانسه  جناب آقای حامد پورخرسندی  کمک زیادی برای تهیه نمونه ها  کردند که امیدوارم در سفر به ایران  به همراه اساتید خود از این محل بازدید و به غنای بیشتر آن  کمک نمایند .

پرفسور عشقی  از آقایان حسن میر نژاد  از دانشگاه تهران ، بهمن ایزدی ، مجید خاتمی  و علی اسلامی فطرت از کانون سبز فارس   و آقایان  ورنر کازیک از دانشگاه آخن آلمان  بخش زمین شناسی  و رولانددرئزن واریک گوماره از سازمان زمین شناسی بلژیک هم  بابت همکاری  در شکل گیری موزه نراق تقدیر و تشکر نمودند .

  

در پایان  پرفسور عشقی از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بابت عدم همکاری  برای شکل گیری موزه و برگشت سنگ به محل تولد زمینی انتقاد و یادآور شدند بنده  تمامی نمونه هایی از  این شهاب سنگ را که در سال64  با خود به آلمان برده بودم به همراه نتایج و مقالات علمی به نراق بر گرداندم   و دانشگاه های اروپا  برای تحویل نمونه های  آفریقا و آمریکا با ما همکاری کردند ولی متاسفانه موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران تابحال حتی یک  عکس از 2 کیلو و نهصد  گرمی که خود بنده در سال 53 از نراق بردم و در سال  64 تحویل موسسه دادم در اختیار ما قرار نداده است .  امیدوارم مسئولین محلی و استان مرکزی  برای برگرداندن این نمونه نهایت تلاش خود را بکنند چون پسندیده نیست که نمونه های کشور های دیگر در این موزه باشد ولی اصل نمونه نراق نباشد . 

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک های  زیر مراجعه نمایید .

http://www.irna.ir/markazi/fa/News/81820679/

http://www.delijancity.com/?PortalName=FaraPoratl&cid=10916&pageid=4&site=Primery

کسب مقام ملی جایزه جستار کیفیت توسط شهرداری نراق

شهردار محترم نراق

با سپاس از حسن تدبیر و تلاش ارزشمند مدیران و کارشناسان آن شهرداری در پروژه بهسازی بافت تاریخی شهر نراق  به دلیل احترام به الگو های بومی و اثر گذاری مطلوب بر ساختار کالبدی ، اقتصادی و اجتماعی بافت پیرامون بدین وسیله کسب عنوان تجربه برتر در اولین جایزه  ملی جستار کیفیت  در تجربه های باز آفرینی شهری را تبریک عرض  می نمائیم . امید است با یاری ایزد منان در نیل به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی و خدمت به ملت شریف ایران سربلند  و پیروز باشید .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی 

مهر ماه یک هزار سیصد و نود چهار