شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

در گذشت استاد فقید جناب آقای دکتر نخلی


 با خبر شدیم جناب آقای دکتر نخلی رییس پیشین کمیته غارشناسی ایران که اولین محقق بررسی کننده غار چالنخجیر بود  هفدهم خرداد ماه دار فانی را وداع گفت

این استاد فرهیخته  از سال 1377 تا 1385 عهده دار ریاست و از سال 85 به عنوان مشاور در کارگروه ملی غارشناسی فعالیت نموده بود. از آخرین فعالیت های ایشان می توان به تالیف و انتشار کتاب «سیری در شناسایی غارهای ایران و کارگروه غارشناسی» اشاره کرد.

مرادی  شهردار نراق در توصیف شخصیت این مرد بزرگ گفت : استاد  نخلی  محقق برجسته ای بود که  با توجه به کهولت سن همیشه نگران سرنوشت غار چالنخجیر و نحوه بهر ه برداری از آن بود  و حتی در یک مورد در زمانی که تونل خروجی غار را به روش انفجاری حفر شده بود به عینه اشک های از سر سوز این محقق فرهیخته را در چشمانش مشاهده کردم .

ایشان در ادامه گفت : به پاس احترام سالها تلاش علمی و ارزشمند مرحوم شادروان دکتر نخلی در جهت حفاظت از میراث طبیعی کشور بخصوص غار آهکی  چالنخجیر در حال برنامه ریزی برگزاری مراسم گرامی داشتی با مشارکت  جمعی از دوستان آن مرد فرزانه در منطقه نخجیر هستیم که زمان آن متعاقبا اعلام می گردد.

روابط عمومی شهرداری نراق ضمن تسلیت به خانواده و بستگان مرحوم دکتر نخلی و جامعه علمی کشور برای آن فقید سعید علو درجات الهی را مسئلت می نماید .

 






 

نظرات 1 + ارسال نظر
قجری شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 13:20

سلام
نمی دانم چشم های تو خیره شده است به ماه
یا این ماه حسود افتاده در چشمان تو
بیا کمی کنار هم باشیم
عقربه ها عجول تر از آنند که فکر میکنی.......

کل من علیها فان
بسیار متاثر ومتالم شدیم
فقدان آن خردمند فرزانه ضربه بزرگ و سختی بر پیکره علمی واندیشه سترگ جامعه خواهد بود .تسلیت ما را هم پذیرا باشید
روحش قرین رافت حق باد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد