شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

بازدید اساتید و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه کاشان از پارک جنگلی شهدای نراق

جمعی از اساتید و دانشجویان رشته منابع طبیعی و آبخیز داری مقطع دکترای دانشگاه کاشان روز یکشنبه از پارک جنگلی گیاهان مثمر شهدای نراق بازدید کردند.

 

 در این بازدید دکتر ولی استاد دانشگاه کاشان اقدام شهرداری نراق و نوع توجه به مدیریت منابع آب و خاک و آبخیزداری و ایجاد فضای سبز در ورودی شهر که لندسکوب خوبی را در آینده برای نراق  ایجاد  خواهد کرد را  می توان   یک نمونه منحصر به فرد در منطقه دانست و  در ادامه گفت : این پروژه اگر حمایت شود می تواند به یک پایلوت موفق  کشوری و الگو برداری برای دیگر شهرداری های  کشور  تبدیل شود.

 

دکتر قضاوی دیگر استاد گروه منابع طبیعی دانشگاه کاشان ضمن ابراز خرسندی از انجام چنین طرحی آمادگی دانشگاه کاشان را جهت مطالعات گونه های گیاهی و بررسی مراحل انجام پروژه و ارزیابی علمی آن را اعلام کرد و یاد آور شد: آبخیزداری شهری مهمترین بخش این پروژه است که قطعا  در اینده توسعه پایدار نراق را به همراه خواهد داشت.


محمود مرادی شهردار نراق در این بازدید ضمن خیر مقدم و  ابراز خرسندی از حضور اساتید دانشگاه کاشان خواستار همکاری مشترک  بین دانشگاه و شهرداری در حوزه تحقیق  و پژوهش بر روی گونه های بومی منطقه شد و اعلام آمادگی کرد اگر دانشجویان  دانشگاه تمایل به ارائه تز دکترای خود بر روی شهر نراق را داشته باشند شهرداری  از هر گونه کمکی دریغ نخواهد کرد .

پارک جنگلی گیاهان مثمر شهدای نراق توسط شهرداری نراق با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح 33هکتار از طرف دلیجان احداث شده، که آب این پارک جنگلی از آب های معابر شهری تهیه می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه .ع سه‌شنبه 31 فروردین 1395 ساعت 11:50

سلام . پس امسال خدا را شکر برای چیدن زرشک و گل محمدی ما را دعوت می کنید ؟

انشا الله

علی دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 13:46

سلام بر همه زحمتکشان شهر به ویژه شهردار محترم
هنوز یادم نرفته چند سال پیش که برای اولین بار تپه شهدا را سامان دادید برخی انسان های نادان در این شهر چه خونی به دل شما و بچه های شهرداری کردن .
حالا که می بینیم همون پروژه ای که به خاطرش شما را تخریب می کردن شده محل رفت و آمد دانشجویان دکترا چقدر خوشحال میشیم . کار که به خاطر خدا باشه همین خواهد شد .
اگر متن زیر را بخوانیم متوجه میشیم در شهرمان چه کار بزرگی انجام گرفته .

آب ما را خواهد برد!

آب بارانی که اینهمه التماسش کردیم ببارد !

چهل سال مدیریت و مهندسی کشور را با خود برد!
و جز حسرت کارهای نکرده و افسوس کارهای کرده چیزی برایمان نگذاشت!
و گل و لای و خس و خاشاک و سدهای لبریز از رسوب و کشتزارهای آب گرفته و جاده های آب برده و روستاها و شهرهای زیر آب و مردمان سیلزده!

آب ما را خواهد برد!
چون پوشش گیاهی دامنه ها و مراتع را دامدارها به غارت برده اند!
آب ما را خواهد برد چون آبخیزداری نکرده ایم!
آب ما را خواهد برد چون مراتع را شخم زده ایم حتی شخم زدنمان هم غلط بوده!
آبی که می توانست قطره قطره روی برگ گیاهان دامنه چکیده آرام آرام جذب زمین شود به آبخوان نفوذ کند و ذخیره ی فردایمان باشد بر زمین لخت خورده غلطیده سیلاب شده خاک را همراه خود کرده تا بلای جان مدیران و مردمی شود که چهل سال است نعل وارونه می زنند!

آب ما را خواهد برد تا نسلی نو از انسانها بیایند که بوته را با ریشه اش از خاک بیرون نکشند!
تا علف زارها را آتش نزنند!
تا بوته زارها را به ناروا چرا ندهند!

آب ما را خواهد برد !

سلام و درود بر شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد