شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

حضور شهروندان در برنامه زنده چهارسوق همدلی




طبق  هماهنگی صورت گرفته حدودسی نفر از شهروندان نراقی در برنامه زنده چهارسوق همدلی شبکه استانی آفتاب شرکت کردند . در این برنامه با توجه با زمان محدودی که وجود داشت بخشی از توانمندی های تاریخی ، فرهنگی و  سرمایه های اجتماعی شهر نراق معرفی گردید .

قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی با حضور در پشت صحنه ضبط این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان نراقی  ظرفیت های تاریخی و فرهنگی نراق را فرا ملی خواند و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک چند مستند ازنراق توسط شبکه استانی آفتاب ساخته و از شبکه های سراسری پخش خواهد شد .

ایشان رویکرد صدا و سیمای استان را در فصل جدید رویکردی تعاملی با کلیه شهر ها و حتی روستا عنوان نموده و اذعان داشت باور داریم  شبکه استان متعلق به همه ساکنان استان  است ،لذا سعی می کنیم دور جدید چهارسوق همدلی یک همدلی در مقایس استانی و حتی فرا استانی را به همراه داشته باشد . 

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 14:42

با سلام قابل اعضای شورای شهر نراق و شهردار محترم
چند سوالی قابل مطرح است لطفا جواب دهید؟
1. چرا از ماشین هایی که در میادین شهر اقدام به فروش کالا ( مثل میوه . سبزی. ) میکنند چرا عوارض نمیگیرد؟
2. چرا از کسانی که در سطح شهر بنر یا اطلاعیه یا پلاکارد وصل میکنند یا پلاکارد مغازه هایشان را در سطح پیاده رو میگذارند چرا عوارض نمیگیرید؟
به نظر اینجانب اگر شهرداری این کارها را انجام دهد دیگر برای حقوق کارمندان خود نیازی نیست هر چند مدتی زمین یا وسایل نقلیه خود را به مزایده بگذارد.
اگر این سوال هایی که بنده مطرح کرده ام خارج از وظیفه شهرداری می باشد لطفا جواب قانع کننده ای بدهد ؟ و جواب بدهد اختیارات هر شهرداری با شهرداری دیگر شهرها در مورد این سوال ها چگونه است/

سلام محمد . ضمن تشکر از طرح سوال
1 - شهرداری به دلیل حمایت از کسبه شهر و آسیب های اجتماعی که دست فروشان وارد می کنند نه تنها از آنها عوارض نمی گیرد بلکه مانع حضور آنها هم می گردد .ولی جای تاسف دارد که برخی شهروندان به دلایلی در زمان برخورد با این افراد نه تنها مامورین شهرداری رایاری نمی کنند بله مانع برخورد قانونی هم می شوند .
اما در خصوص دریافت عوارض از بنر و پلاکارد های تبلیغاتی از کسبه باید توجه داشته باشید که ایجاد صنف در نراق مانند شهر های بزرگ مقرون به صرفه نیست و ما در راستای سیاست های حمایتی از کسبه حق تبلیغات رایگان را برای همه در شهر قائل هستیم هر چند که اگر هم بخواهیم این عوارض را دریافت کنیم کل درآمد حاصل از آن مطابق با حقوق یک ماه یک کارگر نخواهد شد .
اما نکته سوم شهرداری تابحال طی هفت سال گذشته هیچ زمین یا وسیله نقلیه ای را برای تامین حقوق و مزایای پرسنل خود به فروش نرسانده و اگر وسیله ای به دلیل فرسوده بودن به فروش رسیده مبلغ درآمد آن صرف نوسازی ناوگان موتوری شده و در مورد زمین هم شهرداری درآمد های حاصل از فروش زمین را می بایست الزاما در تملک اراضی در طرح و پروژه های شهری خود هزینه نماید . برای مثال شهرداری در سال 92 زمین و ساختمان یخچال طبیعی ( کارگاه گلاب گیری ) را با مبلغ 54 میلیون تومان تملک کرده که در حال حاضر بیش از 200 میلیون ارزش افزوده برای این ملک ایجاد شده است .

هادی چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 17:33 http://chalnakhjir.blogfa.com

سلام.خسته نباشید.بسیار عالی....

قجری چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 10:51

سلام
مدیر محترم وبلاگ
چه تصاویر جالبی .نماد کار و تلاش و سازندگی و زحمت امیدوارم رویکردهای تعاملی و دوستانه هم مثل عنوان چهار سوق همدلی فکر میکنم به معنی جهت و بازار باشه!چهار طرف ..از هر طرفی که بگیری سرشار از دوستی و تعامل و سازندگی و عشق به زیستن و.. باشه!به قول شما سرشار از توانمندی باشه مخصوصا بازم به قول شما برای همون عاشقان معروف نراق!!!البته این بار با شیرینی!!!(چه سمجم تو خوردن این شیرینی)
به نظر من که موفقیتهای شیرین نراق همشون شیرینی میخواهند !!!!
راستی متن مصاحبه شما را هم در همایش توسعه پایدار خوندم .
چه اینده روشنی ترسیم کردید از مطلوبیتهاو خواسته های انسان .کمی دور از ذهن(به معنی دست نیافتنی ترجمه کنید) و شعار گونه نیست !؟
انسان مهار گسیخته این دوران که در تمامی تلاش روزمره خود به نظر من دنبال همه چیز هست غیر از کمال مطلوب چگونه میتواند آرمانگرا باشد و ساختار ذهنی خود را بر مدار مدینه فاضله ان هم مدینه فارابی و سهروردی و شیخ بهایی بنا سازد ؟رسیدن به کمال مطلق و رسیدن به قول فلاسفه از حق به حق رسیدن به مرحله آخر تکامل انسان .!!!!
با آنچه میبینیم و قاعدتا به چشمانما ن هم اعتماد داریم و انچه حقیقت است در تضاد و پارادوکس نیست!!
ری اکشن های متفاوتی که از نمونه های بارز انسان مدرن !!!!مشاهده میشود بیشتر تابع داروینیسم و نظریه تکامل نیست تا تبعیت از فلسفه مشائی و اشراقی؟
به نظر شما در مدینه ترسیمی شما راهی برای انسان مستاصل و درمانده و بشریت به استیصال رسیده و دست و پا زن در منجلاب بی هویتی و نادانی وجود دارد ؟و ایا اصلا این مدینه برای انسان بریده شده قابل ترسیم هست و از درون همه این لابرینتهای پیچ در پیچ راه به سوی کمال میبرد؟

رسیدن انسان به کمال مطلق .به مشام رسیدن رایحه آرامش .آسایش .توسعه پایدار در قالب ارامش روح و روان .پناه بردن به روانگردان !چه کنم هاو چه هستم های نسل جوان!دو را هی ها و چه بسا چند را هی ها ! دنیای متضاد .شوک..وووو....علامت سوالها؟؟؟؟؟!!!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد