شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

انجمن طاقدیس مراسم شب شعر انقلاب را برگزار کرد

انجمن طاقدیس نراق به مدیریت سرکار خانم  طیبه حسینی  و با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر نراق عصر روز چهار شنبه در سالن  آمفی تئاتر امیر المومنین (ع) مراسم شب شعر انقلاب را برگزار کرد .

در ابتدای این مراسم مرادی شهردار نراق ضمن خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه فجر  به این نکته اشاره کرد که نظریه پردازان انقلاب ها در سراسر  جهان از فهم ماهیت انقلاب اسلامی ایران  اظهار عجر و نا توانی  کرده و  دچار سردرگمی  شده اند،  چرا که انقلاب ما به رهبری امام راحل در  هیچکدام از قالب های تئوریک مرسوم انقلاب های دنیا  نمی گنجید . ایشان یاد آور شد انقلاب سال 57 ایران یک انقلاب فرهنگی است  که بر اساس الهام از مکتب سرخ عاشورا ریشه در اعتقادات ، باور ها  و  وعده های الهی دارد  به همین دلیل نظریه پردازان مادی گرای غرب توان پیش بینی و محاسبه آن را نداشته و ندارند .

شهردار نراق مهمترین دستاورد انقلاب را ایجاد روحیه اعتماد به نفس در بین ایرانی ها  به یژه جوانان  دانست که با دست خالی در مقابل جهان دو قطبی شرق و غرب ایستادند و اکنون ما سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می گیریم .

 ایشان در پایان یاد آور شدند در این مقطع حساس از زمان  هر فرد یا  گروهی در هر جایگاه و مقامی که باشد  اگر   یاس و نا امیدی بخصوص در  بین نسل جوان  نشر دهند به راه و خون شهدا خیانت کرده است و در مقابل هر کسی که امید را در مردم زنده نگاه دارد در مسیر و راه شهدا گام برداشته است و رسالت هنرمند متعد این است که مروج این نوع از فرهنگ باشد . فرهنگی که خدا خدا محور است و با تمام وجود به وعده های الهی که همان نصرت اهل ایمان است ایمان راسخ دارد .   

در ادامه 13 تن از  نوجوانان و جوانان عضو انجمن طاقدیس  به ارائه اشعار ، قطعه  های ادبی   و داستان  های کوتاه خود  پرداختند .

در ادامه مراسم  استاد غلامعلی صفری از پیشکسوتان   شعر و ادبیات شهرستان  ضمن قرائت اشعار خود آینده  انجمن طاقدیس نراق را که مبارک به نام کتاب شعر  مرحوم ملا احمد نراقی است را  بسیار روشن ارزیابی کردند  که می تواند در آینده  نزدیک شاعران بزرگی را در دل خود تربیت و تحویل جامعه دهند تا نمایندگان شایسته ای برای معرفی شهر علم واخلاق  نراق باشند .  

 در پایان استاد علی اکبر جعفری  استاد زبان و ادبیات فارسی از پیشکسوتان  عرصه علم و فرهنگ شهر هم در ادامه  به ایراد سخن پرداخت و یاد آور شد  انجمن طاقدیس  اکنون به بار نشسته و  اعضای آن    در این مدت کوتاه تشکیل رشد قابل توجهی داشته که باید به مسئول انجمن و مسوولین شهر به خاطر این موفقیت  تبریک گفت .  

در  نهایت با تقدیم لوح یادبودی از طرف انجمن کتابخانه های عمومی ، شهرداری و اداره ارشاد و فرهنگ شهرستان  و  هدایایی  از برگزیدگان انجمن  طاقدیس تقدیر و  تجلیل بعمل آمد .       

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه م شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 08:24

سلامی به گرمی آفتاب
شعری از خودم تقدیم به شهردار شهرمان آقای مرادی
آن غصه ها که خوردی برایمان
دیدی نتیجه داد و افزود بر عزممان
شک نیست که با آن همت بلند
می سازیم از نو دوباره شهرمان
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
امید به آفتاب ظهور است رسممان

ببخشید اگر کمی و کاستی دارد

سلام خانم فاطمه م.
از ابراز لطف و محبت شما بی نهایت سپاسگزارم .
شعر قشنگی است بخصوص مصراع آخر که تداعی کننده عصر ظهور است. امیدوارم . همگی ما توفیق درک این مقطع از زمان را داشته باشیم .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد